Zondagsschool

Tijdens het winterseizoen wordt er iedere zondag zondagsschool gehouden. Het doel van de zondagsschool is de kinderen al op jonge leeftijd bekend maken met het Woord van God. Kinderen die op de basisschool zitten, dus vanaf 4 jaar tot de leeftijd waarop ze de basisschool verlaten, zijn van harte welkom. Wij hopen te starten op D.V. zondag 24 september.

Groep 1 en 2 basisschool: boven zaal 5

Groep 3 en 4 basisschool: boven zaal 6

Groep 5 en 6 basisschool: boven zaal 7

Groep 7 en 8 basisschool: beneden zaal 3

In het zondagsschooluur doen de kinderen enthousiast mee met zingen, praten over en luisteren naar een Bijbelgedeelte of thema. Ze hebben een leerboekje wat ook mee gaat naar huis. We stimuleren de kinderen om de psalm en de tekst te leren. Om hen te motiveren en te belonen hebben we een puntensysteem:

Voor de tekst en psalm kunnen ze beide 1 punt verdienen.

Hier ziet u ons beloningssysteem:

·         bij 5 punten een mooie kaart

·         15 en 25 een klein cadeautje

·         35 punten een boekenbon, waarmee de

kinderen zelf een boek kunnen kiezen!

Als zondagsschool sponsoren we al jaren een sponsorkind via Woord en Daad. We ontvangen af en toe post en wij sturen met de kinderen post terug. Het zendingsgeld wat de kinderen mogen meenemen naar de zondagsschool gaat naar dit kind.

Een hoogtepunt is het kerstfeest dat elk jaar in de kerk wordt gevierd op eerste kerstdag om 19.00 uur. Tijdens een zondagsschooluur aan het eind van het seizoen wordt er in de kerk afscheid genomen van de oudste leerlingen die de zondagsschool gaan verlaten en tevens is het voor alle kinderen de afsluiting van het seizoen.

Mocht u voor het eerst uw kind willen brengen, loop dan gerust mee naar binnen om uw kind in de klas te brengen. Bij de Zaaier staat een leidinggevende buiten om aanwijzingen te geven. Daaraan kunt u ook eventuele vragen stellen.

We hebben weer veel zin om dit nieuwe seizoen te starten. We hopen en bidden dat we het komende seizoen met de kinderen mooie uren zullen hebben waarin we bezig mogen zijn rondom de open Bijbel en met elkaar over God kunnen praten.

Locatie en tijden:

Zondagsschool Timotheüs en Jonathan

Hervormd Centrum De Zaaier

Dorpsweg 38, IJsselmuiden

Van 13.30 tot 14.30 uur

Contactpersoon: Jenny de Ruiter (voorzitter)

Dirkje Kerkemaat 26, Grafhorst

E-mail: [email protected] (secretariaat)

Foto's groep 1 en 2

Groep 3 en 4