Mannenkoor

Het Hervormd Mannenkoor is een streekmannenkoor dat bekendheid geniet in kringen van liefhebbers van mannenkoorzang. De leden van het koor zijn afkomstig uit IJsselmuiden, Grafhorst en wijde omstreken. Iedere dinsdagavond komen ruim honderd enthousiaste leden van verschillende kerkelijke richtingen in de Zaaier bijeen om met elkaar de liederen in te studeren. Het repertoire bestaat uit het geestelijke en vaderlandse lied. Onder de leden heerst een sfeer van vriendschap en verbondenheid. De koorklank wordt gekenmerkt door een lichte timbre en warme basklank. Het koor treedt regelmatig in den lande op.

Sinds de oprichting is het koor door een aantal bekwame dirigenten geleid. De eerste dirigent was Henk Heldoorn uit IJsselmuiden. Deze werd na 7 jaren opgevolgd door Cor Schultink uit Hattem. Daarna dirigeerde Jurriën Plender bijna 18 jaar het koor. Sinds 1 oktober 1998 staat het koor onder de bekwame leiding van Freddy Veldkamp uit Hardenberg. Naast het Hervormd Mannenkoor is Freddy dirigent van het Interkerkelijk Mannenkoor uit Drachten, het Christelijk Mannenkoor "Looft Den Heere" uit Vaassen en het Holland Christian Male Choire. Ook is hij organist van de Kandelaarkerk te Heemse. Verder was  Freddy Veldkamp 36 jaar verbonden als muziekdocent aan het Greijdanus College in Hardenberg en Meppel.

Voor inlichtingen over het Hervormd Mannenkoor IJsselmuiden/Grafhorst kunt u contact opnemen met de secretaris.  Zie ook de website:  www.hervormdmannenkoor.com