Gebruik kerk-app Scipio

Geplaatst op onder Gemeentebreed

Als gemeente willen wij graag in de toekomst gebruik gaan maken van een speciale app voor communicatie binnen de kerkelijke gemeente.

Na het vergelijken van verschillende mogelijkheden is besloten om te kiezen voor de app van Scipio. Scipio wordt binnen onze gemeente al gebruikt voor de ledenadministratie, en het is dus ook redelijk eenvoudig in te voeren.

De app kan worden gebruikt voor:
- berichten binnen de gemeente
- onderlinge groepen, in een besloten omgeving
- digitaal collecteren, met minder kosten dan via GIVT
- het digitaal doen van de vrijwillige bijdrage (indien gewenst..)

U kunt de app downloaden in de verschillende ‘app-stores’. Aanmelding geschiedt op basis van uw of jouw emailadres, waarna een eigen wachtwoord kan worden aangemaakt.

Uitgebreide informatie is te vinden op de website www.scipio-app.nl hierbij een tweetal korte filmpjes met uitleg over de Scipio app:

Om te kunnen registreren is het dus van belang dat uw of jouw email adres goed bekend is bij de ledenadministratie. Van velen is dat al het geval. Op of rond vrijdag 14 oktober ontvangen die mensen via dat emailadres een uitnodiging om de app te gaan gebruiken.

Als u geen uitnodiging per e-mail hebt ontvangen, is waarschijnlijk uw emailadres niet (goed) in de ledenadministratie staat. Wilt u dan uw gegevens (naam en adres) met het goede email adres doorgeven middels een mail aan [email protected] of via het onderstaande formulier. Dan kan dat in de ledenadministratie worden opgenomen en daarna kunt u zich aanmelden. U hoeft dus alleen door te geven indien u geen mail hebt ontvangen.

De eerste stappen voor het invoeren van de app zullen gedurende de laatste maanden van 2022 uitgevoerd worden, hierbij valt te denken aan het digitaal doen van de vrijwillige bijdrage. In 2023 zal stap voor stap extra functionaliteit beschikbaar komen.